Innehåll
|
Form
|
Kvinnan och mannens roll historiskt (från antiken och framåt)
Feminismens historia
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
Göra en tidslinje
|
Synen på kärlek historiskt (homo/hetro)
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
Tidslinje
Skönlitterär berättelse
|
Modern/extrem feminism
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
diskutera och argumentera (för/emot) - hålla i en egen diskussion
|
Gamla brott ”Cold cases” - och vad som är rätt och fel där (maktperspektiv)
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
Skönlitterär berättelse
|
Det svenska språket och att skriva (maktspråk då kanske kan passa? Forska om härskartekniker? vilka ord använder vi för olika personer? Nyordsbildning. Skriva berättelser)
|
Skönlitterärt skrivande
Skriva en berättelse utifrån temat jämställdhet
Skriva reportage
|
Olika test man kan göra, bechedel-testet intressant (kanske statistik är intressant då också?) eller
|
göra egna ”testfilmer”?
eller sätta samman råd för att undvika att falla i ett sådant test med sin historia
|
REVA
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
diskutera och argumentera (för/emot) - hålla i en egen diskussion
|
Homosexuellas rätt (exempelvis debatten om giftemål i USA just nu)
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
Undersökning
Skönlitterär berättelse
diskutera och argumentera (för/emot) - hålla i en egen diskussion
|
Varför vårt samhälle ser ut som det ser ut
|
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
Undersökning
diskutera och argumentera (för/emot) - hålla i en egen diskussion
|
Kvinnor kan också vara sexister (att förtryck kan komma från flera håll)
|
Skönlitterärt skrivande
Göra ett reportage (i skrift, film eller ljud)
diskutera och argumentera (för/emot) - hålla i en egen diskussion
|
torsdag 11 april 2013
åk 9 - projekt om likabehandling
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar